Det här med försäljning..

Det är ett jävla skit att sälja hästar! Ibland undrar jag varför man aldrig kan nöja sig med den hästen man har?! Har ringt massor på Athos idag, känns skönt om han skulle kunna få ett bra hem som har tiden för honom - jag har helt enkelt inte orken!
Red Esso idag, han va sjukt jädra pigg och jag skäms nästan.. Hur mycket jädra foder jag än slänger på den hästen verkar de som han just nu är lite "ur form".. Ökade på Hippo fodret nu, men jag tror han håller på att bygga musker och växa (DUMMA HÄST BLI INTE HÖGRE!!),.. Iallafall blir det träning på söndag för stina, dressyr dressyr dressyr.. Jag spyr på skiten.. Jädra inbiten hoppryttare som ska omskola sig till dressyr-ryttare.. Vilken idé.. Men jag som alla andra erfarna ryttare vet att dressyren är A och O för att allt ska gå som det ska, och jag vet mycket väl att hästen jag sitter på är 4 år och SKA vara MKT dressyrriden innan den visar framfötterna inom hoppningen.. Nu har jag kanske satt lite orealistiska krav (utifrån att jag alltid bara tävlat hoppning) men hade iallafall som plan att han ska ha lite starter och placeringar inom dressyren t.o.m LB, LA innan han ska få börja gå upp i de riktiga hoppklasserna.. Så innan dess blir de bara massa massa clear rounder för grabben (A).. Det blir nog toppen.. Hoppas på att göra någon LC start nu till våren på honom...

För övrigt är han sjukt duktig inom lastningen, jag bara ler när vi åker transport för han är bäst nu helt enkelt! Jag behöver aldrig oroa mig för att han inte ska gå in i transporten iallafall och det känns bra bra bra bra :D

Blir de så att Madde flyttar nu och Athos bli såld måste ja leta sällskapshäst.. Funderar på att låna en av grannen eller möjligtvist köpa en 1-2 åring som ja kan börja rida in efter 3an.. Vi får se.. Hittat en sjukt härlig 3 åring som jag vill ha (A) Men NEJ till 2 unghästar under gymnasietiden, dessutom måste körkortet bli klart..

Övningskörde idag på fm, det gick bra.. Fick lite hemläxa tills nästa fredag så tänkte jag skulle traggla lite imorrn med bilen... Imorrn vid 3 kommer det en och provrider Athos, hoppas på det bästa för killen han är så speciell..

Lägger in en bild på en häst som liknar Esso men som INTE är esso! Visst är de lika? Förutom öronen :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0