Now we moving

Hjärat lättades just en grad! Pratade nyss med stina nerman i mobilen. Vet inte vad ja skulle göra utan den människan..!! Hon har hjälpt mig så mycket med bellman, och hoppas på samma stora framsteg på Esso för NU DRAR DET IGÅNG <3
På söndag klockan 19.00 blir våran första dressyrträning för stina då :) Sen blir de nu en fast tid varje söndag en gång i veckan framöver, sen blir de ev 2 träningar på lov och liknande..

Min läxa tills på sönda då vi ska påbörja specialidrotten, vad har jag för delmål som jag vill nå med esso?
Hmm hur ska ja tänka? Joo faktiskt, ja vill få honom stadig i skritt, trav och galopp. Få honom att korta och länga gångarterna, få honom lyhörd och framförallt vill jag att han ska börja bära sig själv mera och inte hänga så mycket i handen (mest i galoppen).. Han blir så enormt tung och stark!

Idag har jag "intervalltränat" med esso på galopplängan.. MEN de kan man väll säga övergick rätt snabbt till kontrollövning då han hade damp damp damp och va supersur, super tung och ville inget jag ville.. På slutet va han megajädrans fin!! Fast massa sur ;) Idag var faktiskt övergången mellan trav och galopp väldigt lugn och sansad, han orkar fortfarande inte fullt när jag ber honom korta sig men faktiskt de börjar kännas bra!! Om han bara inte vore så himlans tung..

Körskolan efter skolan ida :) Skrev in mig, bokade teorilektioner och körlektioner :) Första körlektionen på torsdag, första teorilektionen på torsdag och sen en massa teoriprov på torsdag emellan de 2 lektionerna :) NIIIICE :) Dock blev man ju just 7.300 fattigare :/


Ibland känns allt så bra!! På onsdag kommer essos uppfödare och hälsar på.. Så himlans skönt :) Ska bli kul att få se bilder på essos mamma och på esso som föl :)

Nu ska ja plugga.. Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0