Pissdag

Tror mest detta beror på vädret, eller vad beror det på igentligen?
Känns som hela världen snurrar runt mig just nu och jag kan inte riktigt hantera vad som händer.
Övningskörde igår på Helens, de gick bra. Har körning nu varje fredag fram till vecka 44 då kör jag även på onsdagen. Usch känner att ja verkligen måste finna lite motivation till körkortet. Jag vill helt enkelt bara att de ska ligga i min hand utan ansträgning. Men sån är ju jag.

Vaknade vid 7 tillsammans med Danne <3 Käkade frulle sen åkte han till skolan och jag släppte ut hästarna och gav dem sitt morronhö. Sen kollade ja klart på Miami Vice och somnade (A).. Vaknade runt 9 snåret och då åkte vi till henrik med spånsäckarna sen blev det Orga Kvarn och köpa hundfoder..

Väl hemma blev det ridhuset med Esso, tränade trafik idag och träffade på bussar, kor och traktorer.. Kanon! Iallafall väl i ridhuset var det konarbete, upphöjda bommar och öka/minska volter i galopp. OOOOH vad han är stark! Alltså ja vet faktiskt inte vart ja ska vända mig snart.. Snälla ge mig söndag! Behöver stinas hjälp såå mycket just nu, vill inte köra fast i ett hål.. Han blir så megafin på mindre volter men så fort man ber om lite mer trav eller galopp så slår han sig fri och orkar inte.. Blir bara massa massa massa kontroll övningar för hans del.. Ska ner och hoppträna eventuellt på tisdag eller fredag nästa vecka.. Blir att hoppa massa massa kryss och träna lite kombinationer så jag får ihop den stora klumpen! Längtar tills vi kan börja med studs, han behöver bli lite kvick i sina ben..

Klistrar in de ja ska ge till stina som mål för esso nu:

Delmål jag vill nå för mig och Esso nu framöver.


Inom dressyren:
Jag själv känner att han är väldigt tung i handen och gärna lägger sig i tygeln så det vill jag gärna jobba bort.

Sen vill jag få honom stadig i formen i alla gångarterna, få honom i bättre kondition och få mer muskler på honom.

Jobba massor med övergångar mellan främst trav till galopp men också galopp till trav samt trav till skritt för där tappar han mycket bjudning, träna öka och minska i gångarterna.

För min egen del vill jag träna på min sits, mina hjälper och framförallt att jag inte ska falla framåt när jag gör en galoppfattning. Jag vill få en smidig och arbetsvillig häst som ja känner bjuder bra i alla gångarter och som är mjuk och reglerbar i alla gångarter.


Inom hoppningen:
Eftersom han inte är så mycket hoppad vill jag mest att han ska lära sig taxera ordentligt, lära sig olika hinder typer och få upp självförtroendet.

För min egen del vill jag få tillbaka självförtroendet och arbeta mig ihop med honom i hoppningen då det är den sportgrenen jag vill tävla mest i framöver.



Nog tjatat om hästar nu.. Saknar min kära pojkvän.. Han är ute och far med sina killkompisar ikväll - skojj för honom :) Hoppas de har de ruuuulit ;) Själv skulle jag ju gått på krogen men tappade lixom lite lusten för det, dessutom har ja INGA pengar, hade ju fribiljett till Otten ikväll - men som sagt blev inget..

Imorrn fyller brooor 4 år ;) Grattis..
Blir en bild på esso från ridhuset ida ;) Fulisbilden :D obs, han har repgrimma på sig då vi var påväg hem ;) Räddaren i nöden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0