Vilken Rubrik?!

Mätte Esso igår och idag.. NU ÄR HAN SLUTMÄTT till 168 cm med skor, men han är ju rätt högrest och lång!
Athos är slutmätt till 159cm med skor, men han är ju rätt kraftig!

ohh  Confused var mitt namn.. Halsont har övergått till huvudvärk och en extrem oro... Jag slapp halsfluss än så länge *yes*... Ni undrar säkert varför jag inte skrivit hur det gått med Esso på träningen i söndags, har haft lite fullt upp.. HAN VA BÄST iallafall.. Tränade mer sidoförflyttningar, hörnpasseringar i skritt och trav samt lång och låg form.. Han börjar fatta vinken *great*..  Vilodag i måndags för Esso, sen blev det en oplanerad vilodag igår eftersom jag var extremt sjuk.. Blev bara massa massa film hela dagen.
Idag var han inte på humör, arbetade i skogshagen och hans grejj var att gå på bakbenen! OHH vad gör man när hästen bara gör allt för att slippa jobba och leker rodeo häst.. Längtar tills på söndag, dressyrträning för stina igen.. Måste få ordning på mitt busfrö.. Btw vet jag hur ja ska rida honom nu, så nu går han i rätt form VÄLDIGT länge och ofta vilket betyder att hans kära stadighet har kommit *äntligen*..
Kommer en och provrider Athos i helgen, blir han inte såld då kommer det än även i veckan..
Imorrn är det körskolan igen, sen hovis på fredag och övningskörning på körskolan igen efter det..
Sen är det LOV.. Eftersom ja inte går i skolan på fredagar är de rätt soft..

LÄNGTAR TILLS SÖNDAG!! Livet med min kära unghäst är bäst bäst bäst..
Kanske ska tillägga btw att jag verkligen älskar Stübben sadlarna, vad vore jag utan dem?! De är perfekt för mig.. Och priset är med perfekt!

Till er som kommenterat esso´s foderstat - Han äter inte mer än 9 kilo hö per dag, han har fri tillgång men vi har mätt upp de och de är ca 9 kilo han exakt får i sig per dag..
Han har även fri tillgång på Hösilgae nu i hagen om dagarna, och måste säga att det mest är MUNK Athos som äter (A)..

Nu tänker jag fråga en fråga till som jag vill ha svar på gärna. gärna vill ha svar på..
Hur ofta rider du med ridhjälm och vad har du för märke på din ridhjälm? Sen vad tycker du om din ridhjlm, ska nämligen köpa en ny.. har nu en Charles Owen/JW hjälm men funderar på GPA speed Air då jag är sjukt kär i dem <3



Kommentarer
Postat av: tess

hjälm under varje ridpass, aldrig utan. John Whitaker, finns ingen annan i min värld. Speed Air "flughjälmen" är fruktansvärt ful !

2008-10-22 @ 22:54:17
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Frida

Rider ALDRIG utan hjälm! hmm vad är det jag har.. en ridhjälm köpt på hööks för 300kr =) fungerar kanoners! (psst! använder även alltid ridväst)

2008-10-23 @ 11:53:04
URL: http://sunnasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0